Alap játékok, játékmódok
-Végkiállós játék:
A két csapat egymásnak esik, a kilőtt játékosok abból a körből kiállnak. Az a csapat nyer amelyikből a megadott idő lejárta után többen maradtak. Csak kis létszámnál működik jól. -Egyszerű (tingli-tangli) játék: A két csapatnak a pálya ellentétes oldalairól indulva, a pálya közepén kijelölt célpont (épület vagy bázis) elfoglalása a célja. Bonyolultabb esetben az ott megszerzett zászlót a másik csapat bázisához közeli kivonási pontra kell juttatni. Kis létszámmal játszhatő pörgős játékmód, több kör esetén pontozható. -VIP játék: Az egyik csapat feladata egy vagy több kijelölt célszemélyt (VIP), a pálya egyik pontjáról, lehetőleg sértetlenül vagy minimális sebesüléssel, a másik csapat által ellenőrzött pályaszakaszon keresztül, a pálya valamelyik túlsó pontjára kísérni. -Szektoros játék: A pályát hosszában több részre (szektorra ) kell felosztani, mindig csak egy szektorban zajlik a játék egy előre meghatározott sorrendben. A védő csapat vagy meghatározott ideig állhat vissza az ahhoz a szektorhoz tartozó visszaááló ponton, vagy csak szektoronként egy-egy élettel rendelkezik ill. lehet szektoronkénti életkártyás rendszer (szektoronkénti színkóddal) A támadó fél korlátlanul állhat vissza az előzőleg elfoglalt szektorban. Oda-vissza célszerű játszani, hogy mindkét fél legyen támadó és védő is. -Életkártyás játék: Mindkét csapat csapatszinten meghatározott számú életkártyával (a két csapatnak eltérő) rendelkezik egy-egy kiinduló bázison elhelyezve (ami nem foglalható el) . Innen minden játékos felvesz egyet-egyet, amit kilövésekor jól látható helyre kiakaszt, majd a kiinduló ponton egy másik kártyát kaphat. Célszerű egy vagy több meghatározott célpontot kijelölni, aminek a birtoklásáért (pl. bázisok) folyik a csata. A kártyákat mindkét csapatnak gyűjtenie kell, az ellenfél kártyái pontot érnek, a saját visszaszerzett kártyák esetleg újra felhasználhatóak. A játék egy előre megszabott ideig, vagy az egyik csapat életkártyáinak elfogyásáig tart. -Medikes játék: Ezt általában valamalyik játék kiegészítéseként alkalmazzuk, ha fontos hogy a rajok ne szakadjanak szét a visszaállás miatt. Minden rajt (4-10 fő) egy-egy medik kísér. Előre megszabott gyógyítási lehetőséggel rendelkezik (pl. fehér karszalagok). Lehet állandó: mikor megkülönböztető jelzés mellet csak gyógyíthat, nem harcol, nem kilőhető, vagy harcoló: olyankor harcolhat mint egy normál játékos, kilőhető, de a medik lelövésekor az egész rajnak meg kell állnia a medik felgyógyulásáig. Általában a sebesült 3-5 méteres körzetében egy zászlóval jelzi hogy gyógyítani megy, ilyenkor nem kilőhető. A sebesült játékos leül vagy lefekszik, fehér kendőt lobogtatva hangosan medikért kiabál. A medik feladata a sebesült társát megközelíteni, őt a saját egységek mögé, biztonságos helyre kíséni és ott a szabályok szerint ellátni. Bizonyos játékokon meghatározott számú sebesülés után csak hordágyon szállítható, vagy saját lábán eljutva, egy KÓRHÁZBAN gyógyítható meg. -Bázis/zászló foglalós játék: A pályán előre felépített bázisokat csak az egyik vagy elosztva mindkét fél biztosítja, Célja az ellenfél bázisainak elfoglalása és meghatározott ideig tartása. A bázisokon célszerű zászlókat alkalmazni, hogy tudjuk éppen ki az úr az adott ponton. Lehet oda-vissza foglalós, de ha az elfoglalt bázist nem foglalhatják vissza általában kevesebb a bonyodalom. Ha csak az egyik fél biztosítja a bázisokat, célszerű a védők visszaáálását egy központi visszaálló helyen, a támadókét a pálya szélein több visszaállón intézni. Az elfoglalandó bázison ne legyen visszaállás! -Beírós játék: Területbiztosítós játékokon lehet megoldás. A pályán egyenletesen elosztva beiró (ellenőrző) pontokat kell létesíteni, ált. járőrözéssel lehet ezeket biztosítani. A pontokon az arra elhaladóknak a csapat azonosítóját és az időpontot kell beírni vagy azonosító matricát ragasztani. A két beírás közötti időtartam alapján lehet pontozni. Nem célszerű megengedni a hosszabb idejű "kempelést", mert elronthatja a lényeget. -Megszerzős/csempészős játék: A lényeg a pályán előre kihelyezett ellenőrző/lerakó pontokról valami megszerzése, és a pálya egy másik meghatározott "kivonási pontjára" juttattása megszabott feltételek mellett. Lehet hogy csak az egyik csapat feladata míg a másik járőrözéssel megpróbálja megakadályozni (pl. kokainos játék). De mindkét csapat egyenlő feltételekkel is játszhatja (pl. táskás játék) -Sniper/kommandós játék: Az egyik fél (vadászok) egy viszonylag nagy területen elhelyezett célpontokat biztosít járőrözéssel, míg a több sniper vagy kommandós egység feladata ezeket valamilyen szisztéma szerint leküzdeni. Beírással lehet kombinálni. -Missziók/feladatos játék: Nagy szervezői tapasztalat és gondos előkészítés szükséges. Egy vagy több egység a pályán különböző nehézségű feladatokat teljesít, amit a másik fél igyekszik hátráltatni ill. meggátolni. Általában sok játékelem felhasználásával tervezik, nagyobb tapasztalt játékos állományra. A felsorolás nem a teljesség igényével készült, de ezen elemek felhasználásával és ötvözésével már lehet kezdeni valamit. (Forrás: softair.hu) | |
| |
Megtekintések száma: 1040 | Hozzászólások: 1 | |