search
menu
person

FRISS BEJEGYZÉSEK


Alap játékok, játékmódok
-Végkiállós játék:
A két csapat egymásnak esik, a kilőtt játékosok abból a körből kiállnak. Az a csapat nyer amelyikből a megadott idő lejárta után többen maradtak.
Csak kis létszámnál működik jól.

-Egyszerű (tingli-tangli) játék:

A két csapatnak a pálya ellentétes oldalairól indulva, a pálya közepén kijelölt célpont (épület vagy bázis) elfoglalása a célja. Bonyolultabb esetben az ott megszerzett zászlót a másik csapat bázisához közeli kivonási pontra kell juttatni.
Kis létszámmal játszhatő pörgős játékmód, több kör esetén pontozható.

-VIP játék:
Az egyik csapat feladata egy vagy több kijelölt célszemélyt (VIP), a pálya egyik pontjáról, lehetőleg sértetlenül vagy minimális sebesüléssel, a másik csapat által ellenőrzött pályaszakaszon keresztül, a pálya valamelyik túlsó pontjára kísérni.

-Szektoros játék:
A pályát hosszában több részre (szektorra ) kell felosztani, mindig csak egy szektorban zajlik a játék egy előre meghatározott sorrendben. A védő csapat vagy meghatározott ideig állhat vissza az ahhoz a szektorhoz tartozó visszaááló ponton, vagy csak szektoronként egy-egy élettel rendelkezik ill. lehet szektoronkénti életkártyás rendszer (szektoronkénti színkóddal)
A támadó fél korlátlanul állhat vissza az előzőleg elfoglalt szektorban.
Oda-vissza célszerű játszani, hogy mindkét fél legyen támadó és védő is.

-Életkártyás játék:
Mindkét csapat csapatszinten meghatározott számú életkártyával (a két csapatnak eltérő) rendelkezik egy-egy kiinduló bázison elhelyezve (ami nem foglalható el) . Innen minden játékos felvesz egyet-egyet, amit kilövésekor jól látható helyre kiakaszt, majd a kiinduló ponton egy másik kártyát kaphat. Célszerű egy vagy több meghatározott célpontot kijelölni, aminek a birtoklásáért (pl. bázisok) folyik a csata. A kártyákat mindkét csapatnak gyűjtenie kell, az ellenfél kártyái pontot érnek, a saját visszaszerzett kártyák esetleg újra felhasználhatóak. A játék egy előre megszabott ideig, vagy az egyik csapat életkártyáinak elfogyásáig tart.

-Medikes játék:
Ezt általában valamalyik játék kiegészítéseként alkalmazzuk, ha fontos hogy a rajok ne szakadjanak szét a visszaállás miatt.
Minden rajt (4-10 fő) egy-egy medik kísér. Előre megszabott gyógyítási lehetőséggel rendelkezik (pl. fehér karszalagok).
Lehet állandó: mikor megkülönböztető jelzés mellet csak gyógyíthat, nem harcol, nem kilőhető,
vagy harcoló: olyankor harcolhat mint egy normál játékos, kilőhető, de a medik lelövésekor az egész rajnak meg kell állnia a medik felgyógyulásáig. Általában a sebesült 3-5 méteres körzetében egy zászlóval jelzi hogy gyógyítani megy, ilyenkor nem kilőhető.
A sebesült játékos leül vagy lefekszik, fehér kendőt lobogtatva hangosan medikért kiabál. A medik feladata a sebesült társát megközelíteni, őt a saját egységek mögé, biztonságos helyre kíséni és ott a szabályok szerint ellátni.
Bizonyos játékokon meghatározott számú sebesülés után csak hordágyon szállítható, vagy saját lábán eljutva, egy KÓRHÁZBAN gyógyítható meg.

-Bázis/zászló foglalós játék:
A pályán előre felépített bázisokat csak az egyik vagy elosztva mindkét fél biztosítja, Célja az ellenfél bázisainak elfoglalása és meghatározott ideig tartása. A bázisokon célszerű zászlókat alkalmazni, hogy tudjuk éppen ki az úr az adott ponton. Lehet oda-vissza foglalós, de ha az elfoglalt bázist nem foglalhatják vissza általában kevesebb a bonyodalom.
Ha csak az egyik fél biztosítja a bázisokat, célszerű a védők visszaáálását egy központi visszaálló helyen, a támadókét a pálya szélein több visszaállón intézni.
Az elfoglalandó bázison ne legyen visszaállás!

-Beírós játék:
Területbiztosítós játékokon lehet megoldás.
A pályán egyenletesen elosztva beiró (ellenőrző) pontokat kell létesíteni, ált. járőrözéssel lehet ezeket biztosítani. A pontokon az arra elhaladóknak a csapat azonosítóját és az időpontot kell beírni vagy azonosító matricát ragasztani. A két beírás közötti időtartam alapján lehet pontozni. Nem célszerű megengedni a hosszabb idejű "kempelést", mert elronthatja a lényeget.

-Megszerzős/csempészős játék:
A lényeg a pályán előre kihelyezett ellenőrző/lerakó pontokról valami megszerzése, és a pálya egy másik meghatározott "kivonási pontjára" juttattása megszabott feltételek mellett.
Lehet hogy csak az egyik csapat feladata míg a másik járőrözéssel megpróbálja megakadályozni (pl. kokainos játék).
De mindkét csapat egyenlő feltételekkel is játszhatja (pl. táskás játék)

-Sniper/kommandós játék:

Az egyik fél (vadászok) egy viszonylag nagy területen elhelyezett célpontokat biztosít járőrözéssel, míg a több sniper vagy kommandós egység feladata ezeket valamilyen szisztéma szerint leküzdeni.
Beírással lehet kombinálni.

-Missziók/feladatos játék:
Nagy szervezői tapasztalat és gondos előkészítés szükséges.
Egy vagy több egység a pályán különböző nehézségű feladatokat teljesít, amit a másik fél igyekszik hátráltatni ill. meggátolni. Általában sok játékelem felhasználásával tervezik, nagyobb tapasztalt játékos állományra.

A felsorolás nem a teljesség igényével készült, de ezen elemek felhasználásával és ötvözésével már lehet kezdeni valamit.
(Forrás: softair.hu)
Kategória: Fegyvertesztek/játékinfók/egyebek | Hozzáadta:: Betyár (2013-01-26)
Megtekintések száma: 1040 | Hozzászólások: 1 | Helyezés: 0.0/0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]