search
menu
person

FRISS BEJEGYZÉSEK


Pár gondolat a nagyobb létszámú, többnapos játékokról
Részben talált részben saját gondolatok ötletek.Minden ami jött.Ezek csak ötletek, hasznos dolgok, nem kell parancsként venni.

Az Airsoft játékosok nagy része nem hivatásos katona, ezért nem érdemes bonyolult haditervekkel és taktikákkal próbálkozni. Minél egyszerűbb egy terv, annál biztosabb a megvalósítás sikere.(Ettől függetlenül a bonyolult is lehet jó) Ennek ellenére az előzetes tervezés nagyon fontos része a hadműveletnek, és nem hanyagolhatjuk el, mert ennek hiányában a "kudarc" elég valószínű.
A játékosoknak azonban nem árt jóval a játék előtt begyakorolni néhány alapvető technikát(Szeletelés,rajban való mozgás, védőzóna.....) Ezek a harc különböző részeinél alkalmazhatóak, és megkönnyíti a helyes reagálást az ellenség cselekedeteire.

A harc a következő fázisokból áll:(Ez főként a többnapos MILSIM játékokon jó)
1. Feladat-meghatározás
2. Felderítés
3. Tervezés
4. Megközelítés
5. Harcérintkezés felvétele
6. Feladatmegoldás
7. Elszakadás

1 - A feladat-meghatározást a legtöbb esetben a játék célja tartalmazza.Ha a helyzet változik, akkor az természetesen megváltoztathatja a kitűzött célokat is.(Ettől lesz izgalmas, itt jó ha valaki tud improvizálni)

2 - A felderítés az akció megtervezéséhez elengedhetetlen.

3 - Tervezés. A Csapat!!(mindenkinek lehet ötlete) a rendelkezésre álló adatok alapján megtervezi a hadműveletet. A feladat, a terep, az ellenség és az akcióra rendelkezésre álló idő alapján megtervezi a küldetést.
A tervezés során pontosan meg kell határozni az egyes játékosok feladatait, különös figyelemmel az egymástól függő akciók időzítésére.Meg kell határozni azokat a feltételeket, amik esetén az akcióterv módosul. (változik a támadás iránya, esetleg visszavonulásba kell kezdeni,elkezd esni az eső,hasmenés, stb) Meg kell határozni a visszavonulási és gyülekezési pontokat.

4 - Megközelítés. A célterület megközelítése többféle módon is történhet. Ha a célterület a kiindulópont közelében van, akkor készen kell állni a harcérintkezés azonnali felvételére. Ha messzebb van, akkor szükséges lehet a különböző megközelítési formációk használata.

Előfordulhat, hogy a feladat vagy a harci helyzet azt követeli, hogy bizonyos ideig egy adott ponton kell kitartani. Ebben az esetben a játékosoknak olyan pozíciót kell felvenniük(VÉDŐZÓNA), ami az ellenség számára nem teszi lehetővé a pár tagjainak egyidejű tűz alatt tartását,illetve egyszerre történő kilövését.

5 - Harcérintkezés felvétele. Az átmenet a megközelítésből a harcérintkezésbe a lehető leggyorsabb legyen.Fontos, hogy ne veszítsük szem elől a csapattársainkat.Ilyenkor szokott a legnagyobb káosz lenni.

Ez a tervezgetős dolog nagyobb játékokon OKÉ, kisebbeken nem annyira."A terv éles helyzetben csak terv marad"

Kommunikáció

A kommunikáció a csapatjáték egyik meghatározó alapja. A legelterjedtebb a közvetlen beszéd mellett a rádión illetve kézjelekkel való kommunikáció. A kézjelekkel való kommunikáció az egyik jó megoldás akkor, amikor nem akarjuk elárulni más (az ellenség) számára taktikai szándékainkat. Csendesebb és gyorsabb a rádiós kommunikációnál, mivel a legtöbb esetben nincs mindenkinél rádió.Sok bonyolultabb esetben azonban a szóbeli kommunikáció elengedhetetlen. Ha az osztag szétválik, akkor különösen oda kell figyelni a kommunikációra

Meglepetés: Az a csapat aki képes meglepni a védőket akár csak pár másodperc erejéig is jelentős fölényre tehet szert.
Kategória: Fegyvertesztek/játékinfók/egyebek | Hozzáadta:: Delta (2012-06-20)
Megtekintések száma: 1024 | Helyezés: 3.0/2
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]